2011. május 29., vasárnap

Bodzaszörp házilag

Egy hete kint voltunk a telken és láttam két bodzafát. Az egyik nagyon le volt tetvesedve, de a másik tiszta volt. Gondoltam megpróbálkozok a bodzaszörppel. Így készítettem:

Kb. 25 közepes fej bodzavirágot szedtem.
Elővettem otthon 2db dunsztosüveget. A bodzát nem mostam le, mert tiszta területről szedtem és ha lemosom, lemegy róla a lényeg... Az üvegeket viszont forró vízzel kifertőtlenítettem.
1,25 dl vizet felforraltam, tettem bele kristálycukrot, kb. 10 dekányit, elkevertem, majd kihűtöttem a cukros lötyit.
Közben a bodzafejeket elosztottam a két üvegben (majdnem tele lett vele, ahogy lazán raktam), felszeleteltem fél citromot, azt is kettéosztottam, majd mindkét üvegbe szórtam egy icipici csipet citromsavat.
Nyakon öntöttem a bodzákat a cukros vízzel, fóliáztam, lezártam és a hűtőbe tettem. 6 napig volt ott, minden este elővettem és megrázogattam az üveget, hogy keveredjen minden.
Ma nyitottam fel, leszűrtem és megkóstoltam, hogy milyen. Kicsit sajnos savanykás lett, ezért egy keveset - kb. 1,5dl-t kivettem egy lábosba, felmelegítettem és 6 púpos kanál cukrot felolvasztottam benne. Mikor kihűlt, visszakevertem a többihez. Csak fél literes ásványvizes palack volt itthon, úgyhogy abba betöltöttem, lezártam és most a hűtőben pihen.
Nagyon finom, de legközelebb nem cukorral, hanem mézzel fogom készíteni, egészségesebb és szerintem ad neki egy különleges ízt, mert szerintem a méz jobban illik a bodzához, mint a cukor...

Nincsenek megjegyzések: