2012. szeptember 16., vasárnap

Bazsalikom olajban

Leszüreteltem a bazsalikomot, idén utoljára. A virágos hajtásokat meghagytam, hogy a magokból télen újabb adag bazsalikomot tudjak nevelni. 

A növényt szárastól szedtem le, majd leleveleztem, a leveleket alaposan megmostam (én nem vegyszerezek, de por és más levegőben szálló szennyező anyag rátelepedhet, ezért biztos ami biztos), majd kiterítettem őket, hogy a vízcseppek leszáradjanak róluk.


Miután megszáradt, betettem az aprítóba, olajat öntöttem hozzá és pépesre kevertem. Egy fűszertartó üvegbe himalájai kristálysó szemeket szórtam. Ezt azért tettem, mert a levelek frissen kerültek az olajba, van nedvességtartalmuk, így a só késlelteti a penészesedést, mondhatjuk úgy is, hogy tartósít.


Belekanalaztam a bazsalikomos pépet az üvegbe, kitöltöttem még olajjal (extra szűz olivaolaj), fóliával lezártam és két ablak közé tettem, hogy a még idei napsütés hatására összeérjen a bazsalikom az olajjal. Néhány hétig lesz ott, aztán lezárom és hűtőben tárolom.

Pestóhoz fogom használni, ha minden jól megy :)





Nincsenek megjegyzések: