2012. november 8., csütörtök

A legfinomabb gluténmentes levendulás keksz

Valami egyszerű nassolni valót szerettem volna készíteni magamnak egy hideg estén. Olyan nap volt, amikor az ember szeretne ágyban maradni egész nap. Kint ködös, nyirkos hideg van, köntösben, egy polár takaróba burkolva ülök a tévé előtt... mindebből egyenesen következik egy fél óra alatt elkészíthető, finom házi keksz. A neten találtam egy alap receptet, ezt dolgoztam át a saját ízlésem szerint.

Hozzávalók:

20 dkg rizsliszt
csipet só
2 tk sütőpor
néhány evőkanál méz
10 dkg vaj
2 tojás
2 tk szárított levendulavirág


Elkészítés:

A mézet és a tojást habosra keverjük, hozzáadjuk a puha szobahőmérsékletű vajat, miközben a lisztet, sót, sütőport összekeverjük. A lisztkeveréket lassan adagoljuk a mézes tojáshoz, majd a levendulavirágot is. Ha túl sűrű lenne a keverék, pár evőkanál tejjel hígíthatjuk, de ne nagyon, legyen minél szilárdabb a massza.
Ha kész a keverék, nedves evőkanállal kis adagokat teszünk sütőpapírral kibélelt tepsibe, majd kicsit ellapítjuk őket. 200 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsül. 5 perc után megforgattam, mert gázsütőm van és az köztudottan alul éget...

És íme a végeredmény :)






2 megjegyzés:

Névtelen írta...

...jellemzően "pohár takaró"-t olvastam :-D aztán nekifutottam újra...

Child

Zsenidia írta...

Vesszek meg, ha értem! Mit olvastál félre? A levendulát elég nehéz pohárnak olvasni, bár tőled simán kitelik :)