2012. november 21., szerda

Ázsiai citromfű termesztése

Nagyon szeretem a különleges zöldségeket, gyümölcsöket, fűszereket. Van egy kedvenc fűszeresem a piacon, akinél különleges dolgokat lehet beszerezni. Rendszerint nála veszem a gyömbért is, ott láttam meg először az ázsiai citromfüvet. Ez a citromfű sokban különbözik a nálunk ismert Melissa officinalistól, ami ugyan szintén keletről származik, mégis egész más kinézete és íze, valamint felhasználási módja van. Utóbbit főként nyugtató teakeverékek alkotóelemeként, előbbit pedig pikáns keleti fűszerként használjuk. 
Ez az ázsiai vagy más néven indiai citromfű nagyon érdekes növény. A pázsitfűfélék családjába tartozik, kinézetre pedig olyan, mint a pampafű, csak kicsiben. És elméletileg könnyen megtartható. Úgyhogy vettem egy tövet és egy feles pohárban kigyökereztettem. 

Így nézett ki 2 héten belül:


Már egy új hajtás is elindult a gyökérnyakból, aminek nagyon örülök, remélem megmarad azután is, hogy beültetem. Kap egy kisebb cserepet és majd meglátom, hogy fejlődik. Remélem néhány hónap múlva már gyönyörködhetek benne és új keleti recepteket próbálhatok ki a segítségével. :)

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Szeretném megtudni, hogy kihajtott és virul-e az ázsiai citromfű.

Zsenidia írta...

Igen, kihajtott, de nem volt hosszú élete, mert hamar elfogyott szegényke :) Teafű lett belőle.

Hexenguy írta...

Én is vettem most egy csokorral 4 db van benne mindegyiken van szem ezért gondolom és a cikkedből is kiderül talán igy gyökeret enged.