2013. március 3., vasárnap

Erkélykert - mit vessek februárban?

Márciussal megérkezett a tavasz, ideje rendbe tenni az ültetőládákat, cserepeket, eszközöket. Sőt, ha déli fekvésű az erkélyünk/ablakunk, már vethetünk is néhány magot.

Hónapos retek:
2-3 magot vetek egy helyre, max 3 cm mélyre, egymástól 5-6 cm távolságra. Elég sűrűnek tűnik, főleg helyre vetve, de egyrészt korlátozott a területem, másrészt a kelés után rögtön elkezdem majd a ritkítást. Sokan kérdezik, hogy miért vetünk sűrűn, ha utána kiírtjuk a nagy részét. A válasz nagyon egyszerű: be kell biztosítanunk magunkat. Ha ritkábban vetünk, előfordulhat, hogy nem kel ki a mag és máris értékes terület marad kihasználatlanul.
A reteknél elég fontos, hogy egy sima virágládába nem jó ültetni, mindenképp min. 30 cm mély cserépre van szükség, hogy a gyökér szépen kifejlődhessen.

Tavaszi fokhagyma:
A retek köré eldugok néhány gerezd tavaszi fokhagymát. Ennek is kell a mélység, eleve 4-5 cm mélyre dugom. A hónapos retek esetén nem kell aggódni a megfelelő növénytársítás miatt, ugyanis a retek max. 1 hónapig van a helyén felszedésig.

Spenót:
Viszonylag hamar ki fog kelni, mert ha jó idő van, órákig süti a ládát a nap. Őt már lehet virágládába vetni, vizonylag sűrűn, de megfelelő mélységben. Figyelni kell majd a megfelelő vízellátásra.

Rukkola:
A rukkolát bármikor lehet vetni, még a hó alatt is megél télen. Nekem is áttelelt néhány tő, még ma is szedtem róla levelet a saleátámba. A spenótos láda két szélére tettem néhány magot. Kíváncsi vagyok, melyik bújik ki előbb.

Egy héten belül elvetek még tálcába balkonparadicsom magot, lakásban, kb. 20 fokon szépen kikel, és majd a palántákat ültetem ki a szabadba, amikor már az éjszakai hőmérséklet stabilan 10 fok felett lesz.

Nincsenek megjegyzések: