2012. szeptember 24., hétfő

Erkélykert - Késő ősszel is szedhető növények

Szerencsés helyzetben vagyok abból a szempontból, hogy a lakás déli fekvésű, ezért a "veteményesemet" később éri el az őszi hideg. Ezt kihasználva gondoltam arra, hogy a nemrég kiszedett bokorbab után még ősszel szüretelhető leveles zöldségeket vetek. 

Nem akartam költekezni, ezért azokkal a magokkal kell gazdálkodnom, ami itthon van. Egy 60-as virágládába vetettem Lollo, Lollo rosso salátákat, valamint fodroskelt. Meghagytam még két tő rukkolát, napi 1-2 levél a salátástálba bőven elég lesz. 

A másik virágládámban még ott virít a bazsalikom, ma meg is látogatta és a virágporból lakmározott egy fura repülő rovar. Legközelebb talán lencsevégre tudom kapni, elég barátságos volt, nem ijedtünk meg egymástól :) Szóval a bazsalikomra még vár 1-2 hét, míg a magok megjelennek, de idő van, állítólag a héten egész jó idő lesz még. Ennek köszönhetően talán a most vetett salátamagok is gyorsabban csíráznak. 

A letermett uborka teljesen felszáradt, ezért felszedtem. Már egy hete közé vetettem retket, most a megüresedett helyen is kipótoltam. A múlt heti vetés már 2 lombleveles, csak kissé megnyúltak a takarás miatt, de remélem ez nem fogja befolyásolni a termés minőségét. 

Szóval ha minden jól megy, lesz még ősszel friss zöldségem. :)

Nincsenek megjegyzések: