2012. szeptember 29., szombat

Zsázsa csíráztatás

Sokat hallottam már a kerti zsázsáról (latin nevén Lepidium sativum). Aki szereti a csírákat fogyasztani, ez a növény biztosan elnyeri a tetszését. Nagyon hamar kicsírázik, néhány lombleveles korában fogyasztható. Később már nem ajánlják, mert állítólag rágós lesz a levele.  

Egy útba eső bioboltban vásároltam meg, nem gondoltam, hogy rögtön kapok is. Otthon nem úgy kezeltem, mint a csírának szánt magokat, hanem mint egy zöldséget. Nem csíráztatótálba tettem, hanem egy használaton kívüli bögrébe, tőzegre ültettem el. Nem is áztattam be előtte, viszont a tőzeg kellően nedves volt. Nagyon hamar ki is kelt, most van kb. 1 hetes állapotában. 



Már megkóstoltam, de egyenlőre nincs túl hangsúlyos íze, ettől függetlenül nagyon sokat várok tőle :) Magas a C vitamin tartalma, íze állítólag a retekcsíráéra hasonlít. Alig várom, hogy a salátámba tehessem :)

Nincsenek megjegyzések: