2012. szeptember 22., szombat

Ételízesító házilag - avagy kukába a vegetával

Ma kicsit rendezgettem a fűszereimet, majd elkezdtem összeírni, mi van fogyóban. Az egyik hiányzó tételem az ételízesítő volt, de amint felkerült a listámra, már húztam is ki. Eszemben sincs azt a művackot megvenni, inkább megcsinálom magamnak. 

Még sosem készítettem, ezért megnéztem pár receptet az interneten, de aztán úgy döntöttem, hogy saját ízlésemre bízom a dolgot.

Ezeket tettem bele:

2 kisebb szál fehérrépa
a fehérrépákon lévő petrezselyem
3 szál sárgarépa
fél gumó zeller
fél karalábé
fél tv paprika
8 szem koktélparadicsom
1 fej hagyma
4 nagyobb gerezd fokhagyma
1 kávéskanál durvára darált csilipaprika
1 evőkanál édesnemes őrölt pirospaprika
1 evőkanál őrölt feketebors
2 evőkanál szárított-morzsolt zellerlevél
10 dkg himalájai kristálysó

A zöldségeket külön külön aprítóba tettem, összeöntöttem, a petrezselyemzöldet apróra vagdostam, majd a végén a fűszereket és a sót jól elkevertem benne. Egy picit állni hagytam, hogy mindegyik zöldség összeessen kicsit, majd pestós üvegekbe töltöttem. Az üvegekre kis olajat öntöttem, majd jól lezártam. 


Az adag kb. fél kiló lett, ebből három pestós üveg jött ki, a maradékot pedig jégkockatartóba tettem és lefagyasztottam. Ebből leveskocka lett :)
v
A só miatt elvileg sokáig eláll, úgy mint egy lekvár. Bontatlanul nem kell hűteni.

Nincsenek megjegyzések: